herbata. tusz. ryż - azja wschodnia
Blog > Komentarze do wpisu

Mistrz SONG GI JIN biala cramika KOHIKI

KOHIKI ( 粉引き ) to japonski termin uzywany do ceramiki poszkiliwonej na bialo w nieregularnym natezniu. 粉 Ko - proszek ,puder  引き HIKi rozciagac. Dzieki nierownomiermu rozprowadzniu szkliwa powstaja naczynia o niepowatrzalnym wzorze..do podziwiana jest biel o roznych odcieniach.  Do Japonii ten styl przybyl z Korei .Japonczycy rozwineli  techniki zdobienia typu KOHIKI - tak ze w naszych czasach wykonywane jest to maszynowo- pierwotny styl jaki znajdziemy w 16-sto 17sto wiecznych orginalach z Koreii jest juz bardzo zmodyfikowany.  W kraju pochodzenia -  stare orginalne metody produkcji  te zostaly zapomniane.

 송기진(宋基珍)  보성요   Boseong KOHIKI

Ostanio trawaja prace nad  ponownym odtworzeniem orginalnej  ceramiki  KOHIKI z przed 300lat.  Jednym z najbardziej znanych i cenionych ceramikow ktory  pracuje nad wznowieniem  uzywania  starych  technik jest mistrz Song GI JIN ( 宋基珍 송기진). 

 Mistrz zbudowal   swoj piec ceramiczny w Boseong ( 보성 宝城) rejonu znanego przede wszystkim jako miejsce upraw herbaty. Prace wykopaliskowe ukazuja ze bylo to jedno centrow wytwarzania bialej ceramiki KOHIKI.

 보성요의 송기진   korean kohiki

O ceramice pana  Song GI JIN napisze jeszcze. O uprawach herbaty Boseong za ktorymi nie przepadam  tez wpomne.  Ale z braku czasu nie nastopi to szybko...  Na dniach  mialem opisac eksperymenty w produkcji herbaty żółtej  w warunkach domowych. Ale tak sie sklada iz zobaczylem iz w Polsce we Wroclawiu  na wystawie pojawily  sie "BIALE Naczynia do herbaty " . 

Zmienilo to moje plany. zaskoczylo .dalo troche do myslenia. 

 보성요의 송기진   pottery studio  Boseong

Odwiedziny koreanskiego mistrza Song pobudzaja do dokladniejszego uporzadkowania wiedzy na temat  bialej ceramiki typu KOHIKI. Caly czas mi chodzi to po glowie....A tu jeszcze dzisiejsza lektura - ze recznie zrobiona  BIALA ceramika  cieszy - bedzie uzywana do herbaty. czy to tylko PRZYPADEK ????

wtorek, 11 czerwca 2013, sayama

Polecane wpisy

  • KOHIKI Chawan -praca artysty

    Byc moze zdjecia nie oddaja " aury " ktora powstaje przy ogladnaiu tej ceramicznej miseczki. Bardzo delikatny z cienkimi sciankami- w dotatku nigdy nie uzywany

  • Ceramiczno herbacianie powiazania

    Kilka dni znajomy Andrzej B - ( cermik tworzacy naczynia do herbaty. ) dal namiar na ciekawy program z Youtube To byla dla mnie niezla niespodzianka - bo

  • Chawan artysta Song Gi Jin -boesong klin Korea

    Song Gi Jin ( 宋基珍 송기진 ) znany jest jakogarncarz ktory skupia sie nad tworzeniemceramiki w bialych tonacjach (粉&

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
2013/06/11 20:15:23
Tak, tak, Andrzej miał we Wrocławiu wystawę!
Piękna jest taka ceramika Kohiki. Niezwykła!
-
2013/06/11 21:40:49
W zasadzie to wystawa jeszcze we Wrocławiu stoi :) aż do 8 lipca.
Dobrze mi intuicja podpowiadała żeby zdecydować się na białe shiboridashi, bo coś w tym białym kolorze jest, bezdyskusyjnie.
A Andrzeja trzeba promować, nie ma drugiego takiego ceramika w Polsce.
-
2013/06/13 18:19:47
Podoba mi się ta biała ceramika.
Pozdrawiam z upalnej W-wy.